În atenţia candidaţilor
participanţi la examenului naţional de definitivare in învăţământ, sesiunea 2024, din 24 iulie 2024
- Data probei scrise: 24 iulie 2024
- Centrele de examen în care se desfăşoară proba scrisă:
CENTRUL NR. 1: LICEUL CU PROGRAM SPORTIV BOTOŞANI
Strada M. Kogâlniceanu, nr. 29, Botoşani Telefon: 0231 533490
- Accesul candidaţilor în sălile de examen în vederea susţinerii probei scrise: 24 iulie 2024, in intervalul orar 7.30 – 8.00
- Proba scrisă începe la ora 9.00
- Durata probei scrise este de 4 ore
- La prezentarea în centrul de examen, candidaţii vor avea asupra lor de buletin de identitate/ carte de identitate/ carte de identitate provizorie, paşaport sau, în mod excepţional, permisului de conducere sau cartea de alegător
- Extras din Procedura M.E. nr. 29488/26.06.2024 – privind desfăşurarea probei scrise, sigilarea şi securizarea lucrărilor scrise din cadrul examenului naţional de definitivare in învăţământ, sesiunea 2024
s Candidaţii şi asistenţii supraveghetori nu pot avea asupra lor, în sala de examen, obiecte sau materiale din următoarele categorii: genţi, poşete, ziare, reviste, cărţi, caiete, mijloace electronice de calcul, telefoane mobile sau orice alte mijloace care intermediază/facilitează comunicarea la distanţă, precum şi alte obiecte/materiale a căror utilizare afectează desfăşurarea examenului în condiţii de legalitate, echitate şi obiectivitate. Candidaţii pot avea dicţionare pentru disciplinele latină sau greacă veche şi planurile de conturi pentru disciplina „economic, administrativ, poştă”. Materialele şi/sau obiectele nepermise vor fi depuse în sala de depozitare a obiectelor personale, înainte de intrarea in sala de examen.
• Candidaţii care în timpul desfăşurării probei scrise sunt surprinşi copiind, transmiţând soluţii cu privire la subiecte sau având asupra lor materiale nepermise, din categoria celor menţionate anterior sau compatibile cu acelea, chiar dacă nu le utilizează în momentul în care sunt depistaţi, sunt eliminaţi din examen pentru tentativă de fraudă, prin decizie motivată a preşedintelui comisiei din centrul de examen, situaţie în care profesorii asistenţi care asigură supravegherea sau membrii comisiei din centrul de examen încheie un proces-verbal. Aceeaşi măsură se aplică şi pentru orice altă tentativă de fraudă. Candidaţii eliminaţi pentru fraudă sau tentativă de fraudă pierd dreptul de înscriere la examen în etapa imediat următoare, iar sesiunea în care au fost eliminaţi din examen este luată in considerare între cele 3 sesiuni fără taxă prevăzute de lege.
J Candidaţii au obligaţia de a redacta lucrarea scrisă pe foile tipizate, în chenar, cu cerneală sau pix de culoare albastră; desenele/graficele se pot realiza şi cu creion negru. Este interzisă utilizarea instrumentelor de scris (stilou, pix) a căror cerneală se poate şterge. Candidaţii care doresc să corecteze o greşeală taie fiecare rând din pasajul greşit cu o linie orizontală, iar schemele/desenele cu o linie oblică.
Pe foaia tipizată, candidaţii completează, cu majuscule, denumirea disciplinei de examen, copiind formularea din subiectul primit.
înscrierea numelui candidaţilor sau a altor nume proprii (inclusiv denumiri de unităţi de învăţământ) care nu au legătură cu cerinţele subiectului in afara spaţiului care se sigilează, precum şi orice alte semne distinctive pe foile tipizate, destinate lucrărilor scrise, determină anularea lucrărilor scrise.
Candidaţii care din motive de sănătate sunt obligaţi să părăsească sala de examen pot solicita anularea lucrării. în această situaţie se încheie un proces-verbal semnat de responsabilul de sală şi profesorii asistenţi.
Candidaţii care renunţă din proprie iniţiativă la examen pot solicita anularea lucrării, pe baza unei declaraţii, şi pot părăsi sala după cel puţin o oră, dar nu la mai mult de 3 ore de la
deschiderea plicului cu subiecte.
Candidaţii nu au dreptul de a părăsi sălile de examen având asupra lor subiecte de examen, foi tipizate sau ciorne.
Preşedintele comisiei din centrul de examen, în urma constatărilor proprii sau a sesizării oricărui membru din comisie, anulează lucrările scrise in situaţia în care:
- redactarea lucrării scrise nu respectă prevederile alin. (4) din Procedură;
- numerotarea paginilor lucrării scrise nu respectă prevederile alin. (20) din Procedură;
- pe lucrările scrise se regăsesc semne distinctive vizibile, constatate la preluarea lucrării, în situaţia in care se anulează lucrări scrise se încheie un proces-verbal de constatare semnat de preşedintele comisiei de examen şi o parte a membrilor comisiei, la care se anexează lucrările scrise anulate.
Lucrările scrise anulate nu se scanează şi nu se încarcă în platformă.
După predarea tuturor lucrărilor scrise de către candidaţi şi verificarea acestora, în prezenţa candidaţilor, profesorul asistent desemnat pentru scanarea lucrărilor scrise şi pentru accesarea şi utilizarea platformei de evaluare:
- scanează lucrările scrise;
- verifică pentru fiecare scanată dacă numărul paginilor scanate corespunde cu numărul paginilor lucrării în format fizic şi cu numărul de pagini transcris în borderoul de predare a lucrărilor scrise;
c) verifică gradul de lizibilitate al lucrărilor scanate;
d) încarcă fiecare lucrare scanată şi o marchează în platforma de evaluare. Marcarea
lucrării în platformă presupune introducerea numărului de pagini al lucrării (numărul total de pagini
al lucrării scrise + 2 corespunzător celor două pagini negre generate de procesul de scanare),
respectiv selectarea uneia dintre opţiunii „Absent”, „Retras-motive personale”, „Retras-motive
medicale”, „Eliminat fraudă”, „Lucrare anulată centrul de examen”, „Lucrare transmisă la centrul de
evaluare”, după caz.
Lucrările scrise ale candidaţilor eliminaţi şi retraşi nu se scanează şi nu se încarcă în platformă.
Trei candidaţi rămân în sală până la scanarea ultimei lucrări.
/ Baremele de evaluare se afişează după finalizarea probei scrise, la ora 15.00.
* Rezultatele examenului se afişează la avizierul centrului de examen şi pe site-ul inspectoratului şcolar la datele prevăzute in Calendar, rezultatele iniţiale – 30.07.2024; rezultatele finale: 06.08.2024.
ÎN ATENŢIA CANDIDAŢILOR
participanţi la examenul milionul de definitivare în învăţământ, sesiunea 2024,
din 24 iulie 2024
CONTESTAŢIILE se depun/transmit la CENTRUL DE EXAMEN:
- în data de 30 iulie 2024 contestaţiile se depun, în scris, până la ora 20:00;
- în data de 31 iulie 2024 contestaţiile se depun, în scris, până la ora 12:00.
Contestaţiile la proba scrisă sc depun la centrul de examen, personal de către candidat sau prin împuternicit, acesta din urmă prezentând procură notarială în original.
Transmiterea contestaţiilor la centrul de examen se poate realiza şi electronic (scanat), prin poştă electronică, in data de 30 iulie 2024 şi în data de 31 iulie 2024 până la ora 12:00 la adresa de email: contestatii.deflnitivat@isjbt.ro
In contestaţie candidatul precizează următoarele informaţii: judelui, numărul fişei de înscriere la examen, denumirea centrului de examen, numele, iniţiala/iniţialele prenumelui tatălui, prenumele, codul numeric personal, disciplina la care a susţinut proba scrisă în cadrul examenului şi nota contestată, adresa de e-mail şi numărul de telefon.
Candidatul anexează la contestaţia depusă/transmisă la centrul de examen şi o copie a buletinului de identitate/cărţii de identitate. Nu pot fi contestate lucrările scrise ale altor candidaţi.