Elementele de noutate privind administrarea, la nivel de sistem, a celor trei evaluări naționale (EN 2025), aliniate la prevederile legii privesc:
– extinderea duratei testului la EN II de la 30 de minute la 45 de minute;
– denumirea probelor de evaluare a fost actualizată în concordanță cu prevederile Legii nr. 198/2023 de la art. 99 (4): „La finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, elevii susțin evaluări naționale scrise, obligatorii, la limbă și comunicare, matematică și științe, în baza metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educației”.
Testele elaborate pentru EN VI vor fi structurate după cum urmează:
a) primul test vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Limbă şi comunicare” – Limba română;
b) al doilea test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Limbă și comunicare” – Limba maternă;
c) al treilea test vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Matematică şi Ştiinţe ale naturii”.
Rezultatele elevilor la EN II, EN IV, EN VI administrate în anul școlar 2024-2025 vor fi exprimate în punctaje.
Rezultatele individuale obținute la EN 2025 nu se afișează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se vor putea echivala în calificative / note și pot fi trecute în catalog, informează Inspectoratul Școlar Județean Botoșani.