Referitor la informaţiile recente apărute în spaţiul public care au generat interpretări eronate asupra strategiei Companiei, Poşta Română face următoarele precizări:
Compania se află într-un proces amplu şi continuu de transformare care urmăreşte adaptarea la nevoile actuale ale clienţilor, eficientizarea operaţională şi alinierea la tendinţele internaţionale din sectorul serviciilor poştale, potrivit site-ului posta-romana.ro.
Poşta Română NU ia în considerare reducerea prezenţei sale în ţară, prezenţă pe care şi-a consolidat-o în ultimii ani, când pentru prima oară, în anul 2023, a reuşit să aibă cel puţin un salariat în fiecare UAT din România. închiderea oficiilor poştale NU reprezintă o prioritate pentru Compania Naţională „Poşta Română” S.A. închiderea şi deschiderea de subunităţi poştale este un proces continuu, început în urmă cu 34 ani. Anual, aproximativ 500 subunităţi poştale sunt închise, în timp ce multe altele se deschid.
Din contră, reţeaua de last-mile delivery reprezentată de poştaşi, curieri şi agenţi poştali este într-un proces de consolidare şi modernizare, având în prezent un număr de peste 11.000 persoane.
În declaraţiile sale, Directorul General a ţinut să sublinieze faptul că unele oficii poştale sunt neprofitabile şi că toate companiile de poştă din Europa au adoptat o politică de reducere a prezenţei teritoriale prin oficii poştale. Poşta Română se înscrie în acest trend de modernizare a companiilor de poştă prin transformarea prezenţei poştale din România dintr-o prezenţă mixtă de subunităţi proprii, închiriate sau în regim de semi-franciză, într-o prezenţă PUDO (pick-up drop-off points) în sistem propriu sau în regim de franciză.
Totodată, Directorul General a declarat că reducerea prezenţei prin subunităţi poştale se face treptat, prin ieşirea naturală a salariaţilor din sistem, şi nu într-un mod abrupt, aşa cum s-a întâmplat în Ungaria în anul 2023 şi 2024, când au fost închise peste 300 oficii, respectiv 100 oficii poştale.
Ne profitabilitatea subunităţilor poştale este o temă serioasă care necesită o dezbatere profundă. Pentru aproape 1.000 ghişee poştale rurale, venitul mediu lunar este de aproximativ 1.700 lei, la o cheltuială de aproximativ 8.000 lei / lună. în acelaşi timp, subunităţile urbane profitabile vor beneficia de modernizare si adaptare la cerinţele clienţilor noştri.
Unul dintre obiectivele principale ale conducerii Companiei Naţionale „Poşta Română” este acela de a asigura un management performant şi de a creşte constant veniturile companiei prin decizii economice potrivite, care să nu afecteze în mod negativ beneficiarii direcţi, ci, dimpotrivă, să genereze resurse suplimentare care să fie reinvestite în modernizarea, transformarea şi adaptarea companiei la una a viitorului, aşa cum s-a întâmplat în ultimii ani.
Despre Poşta Română
Poşta Română este o companie cu o istorie de peste 162 de ani, angajată să ofere servicii moderne, eficiente şi accesibile, adaptate nevoilor tuturor categoriilor de clienţi. Rămânem dedicaţi misiunii noastre de a oferi servicii de calitate tuturor românilor.
Comunicare si Relaţii Publice